אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הינו אבחון אשר משלב שני רכיבים נפרדים – רכיב דידקטי ורכיב פסיכולוגי.

אבחון זה, כולל, הן בדיקה יסודית של יכולות ותפקוד הלמידה של הנבדק, בדומה לאבחון דידקטי, וכן כולל הערכה פסיכולוגית של יכולות שכליות (מנת משכל) ושל יכולות וקשיים בתחום הרגש.

האבחון בא לבחון באופן ספציפי את האתגרים המקשים על תפקוד הילד, הן בתחומי הלמידה השונים והן בתחום הרגשי-חברתי.

האבחון בודק את קיומם של קשיים בלמידה ו/או ביכולות רכות בתחום החברתי (רגשי) אשר יכולות להשפיע על תפקוד הנבדק.

האבחון מיועד לילדים מכיתה א' עד כיתה י"ב.

כיצד מתבצע האבחון הפסיכודידקטי?

האבחון מתבצע במספר חלקים, ויכול להיות מבוצע על ידי מספר גורמים שונים, כאשר החלק הראשון מבוצע על ידי פסיכולוג/ית או מאבחנ/ת דידקטי/ת, והחלק השני מבוצע על ידי פסיכולוג/ית (בדרך כלל פסיכולוג חינוכי).

האבחון כולל רצף של מבחנים בתחומי הלימודים ובתחומי היכולות השכליות והרגשיות. האבחון משקף למאבחנ/ת את היכולות והקשיים של הילדים, גם בתחום הלימודי-דידקטי וגם בתחום הפסיכולוגי-התנהגותי.

בתחום הפסיכולוגי, ניתן דגש על המצב הרגשי של הילד, על נושאי ביטחון עצמי, התנהגות עם הסביבה ועוד. האבחון הפסיכולוגי כולל מספר מבחנים, לבחירת הפסיכולוג, בהתאם למקרה.

בהתאם לתוצאת האבחון, מתקבלת המלצה על אפשרויות שונות לשיפור וקידום הילד, גם בתחומים הלימודיים וגם בתחומים האישיים-התנהגותיים.

מלאו פרטים ומומחה שלנו יצור איתכם קשר

דילוג לתוכן